Belgische Brouwers steunen zomercampagne BOB


Voor het 26ste opeenvolgende jaar zal ook de Belgian Brewers Federation een bijdrage leveren aan de campagne van de BOB. In 1988 hebben de Belgische brouwerijen voor het eerst als sponsor deelgenomen aan de educatieve campagnes tegen rijden onder invloed.

De BOB-campagne was een onmiddellijk succes. De jarenlange inspanningen op het gebied van opvoeding en handhaving in samenwerking met het Vias-instituut, Assuralia, de gewesten en de federale en lokale politie werpen duidelijk vruchten af. Bij de eerste BOB-campagne (december 1995) heeft de politie 100.000 chauffeurs gecontroleerd, waarvan 6,4% positief testte. In 2019 testte de politie 581.934 bestuurders, waarvan slechts 1,8% positief testte. Nog nooit heeft de politie zoveel chauffeurs gecontroleerd en nog nooit zijn er zo weinig positief getest.

Campagne

Nu de Belgen hun leven langzaam weer oppakken na een moeilijke periode waarin veel gezondheidsmaatregelen werden doorgevoerd, kunnen ze weer barbecuen met vrienden, iets gaan drinken in hun favoriete café of genieten van het voetbal en het feest van de UEFA Champions League…

Deze zomer is de BOB-campagne vooral gericht op het Europees kampioenschap. Een campagnefilm op sociale media, waarin beelden van verkeersongevallen worden gecombineerd met levensecht voetbalcommentaar van Frank Raes en Filip Joos, toont aan dat alcohol en autorijden absoluut niet samengaan.

Loyale partner

Krishan Maudgal: “Belgian Brewers Federation is al sinds 1995 een trouwe partner van de BOB-campagne. “Als mede-oprichters hebben we samen met het Vias Instituut het BOB-concept ontwikkeld, met als doel de bewustwording rond rijden onder invloed om te zetten in een positief verhaal. Onze Belgische bieren moeten met mate gedronken en geproefd worden. Maar onze boodschap is altijd duidelijk: alcohol en verkeer gaan niet samen. Mijn BOB staat bovenaan.”

This post is also available in: Nederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*