Biologisch voedsel, de toekomstige winnaar van de crisis?

Uit een onderzoek blijkt dat Europese consumenten de komende weken bij hun uitgaven prioriteit zouden geven aan gezonde voeding en educatie. De besparingen zouden in de eerste plaats gevolgen hebben voor de modeartikelen.

Natuurlijk is dit slechts een opiniepeiling en de resultaten ervan moeten met een korreltje zout worden genomen. De Boston Consulting Group (BCG) onderzocht zo’n 7.500 mensen in Italië, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk om uit te vinden aan welke sectoren zij de komende weken en maanden hun geld het eerst zouden besteden.

De periode van inperking heeft de gewoontes en uitgavenpatronen van de consument op natuurlijke wijze veranderd. BCG keek naar drie van de grote Europese markten om te proberen een idee te krijgen van hun toekomstige gedrag. Terwijl Italië en Frankrijk de strengste beperkingen hebben, zijn de maatregelen in het Verenigd Koninkrijk iets minder streng.
25%

Verse en biologische voedselproducten

Uit het onderzoek blijkt dat 25% van de respondenten zegt meer te willen uitgeven aan verse en biologische voedselproducten. Dit zou een van de gevolgen zijn van de gedwongen opsluiting van de afgelopen weken, die sommige consumenten dwingt om gezonder te eten en te leven.

Daardoor zouden producenten van vitaminen en voedingssupplementen, evenals bedrijven die actief zijn in de preventieve gezondheidszorg, volgens BCG ,ook hun omzet op korte termijn zien toenemen!

Modesector

Er zouden echter veel meer verliezers zijn… In de voorhoede staat de mode- en luxegoederensector. In sommige regio’s geeft meer dan 40% van de ondervraagden aan op dit terrein te zullen besparen. Openbaar vervoer, alcohol, tabak en, wat nog verrassender is, speelgoed zijn sectoren waarin de respondenten zeggen te willen bezuinigen.

bron: L’Echo

This post is also available in: nlNederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*