Beyond Meat huurkoopt een groot hoofdkwartier

Door de verhuizing kan de vervangvleesproducent zijn onderzoeks- en ontwikkelingspersoneel op het hoofdkwartier verdrievoudigen of verviervoudigen.

In een persmededeling van 19 januari ’21 zei de op plant-gebaseerd-vleesproducent Beyond Meat (NASDAQ: BYND) dat het een 300.000 vierkante voet-grootte campus huurkoopt om als nieuw hoofdkwartier te dienen. Dat zorgt voor een reusachtige uitbreiding voor onderzoek- en ontwikkelingsfaciliteiten. Het gebouw is momenteel in aanbouw in de Californische stad El Segundo door Hackman Capital Partners en verschillende andere bedrijven. Het zou dit voorjaar klaar moeten zijn en zal als Beyond Meat’s nieuwe hoofdkwartier in het najaar van dit jaar worden geopend, als alles volgens plan verloopt.

Meer R&D

Beyond Meat zegt dat de faciliteit drie tot vier keer het huidige aantal R&D-mensen zal huisvesten zodra de opening van de campus in drie fasen is voltooid. Dit sterk uitgebreide team van onderzoekers zal in hightech omstandigheden werken met “geavanceerde onderzoekslaboratoria”, kunstmatige intelligentie, machinaal leren en andere technologie die is geselecteerd om het proces van het ontwikkelen van nieuwe op planten gebaseerde producten voor de line-up van het bedrijf te versnellen.
Een high-tech onderzoeks- en ontwikkelingslaboratorium met machines, computers en een werknemer in beschermende kleding.

Ethan Brown, de CEO en oprichter van Beyond Meat, merkte op dat het onderzoek op de nieuwe campus erop gericht is om “steeds sneller vooruitgang te boeken op het gebied van smaak, voeding en kosten”.

Veel nieuwe producten

Beyond Meat heeft in 2020 verschillende nieuwe plantaardige vleesproducten uitgerold en werkt momenteel naar verluidt aan een gloednieuwe, “unieke” creatie voor Taco Bell. In de tussentijd zet zijn rivaal Impossible Foods ook geld in voor onderzoek, waarbij hij onder andere plantaardige melk wil ontwikkelen die niet in warme dranken zoals thee of koffie stolt, en een “knapperig” plantaardig ei.

Beyond Meat’s first-mover advantage en een aantal van zijn productkenmerken hebben geleid tot sterke winst, maar de voortdurende innovatie en producten die in staat zijn om grote internationale markten zoals China te penetreren, kunnen de sleutel zijn tot het behoud van de huidige groei in de toekomst.

This post is also available in: Nederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*