Beyers Koffie bouwt nieuwe productiehal

Beyers Koffie, de grootste koffiebrander van België, bouwt in Puurs-Sint-Amands een nieuwe productie- en opslaghal van maar liefst 3.100 vierkante meter. Met deze investering van 3,5 miljoen euro creëert Beyers Koffie op termijn een twintigtal nieuwe jobs, wat haar sterke groeiambities en haar blijvend engagement voor een duurzame koffieproductie onderstreept. De symbolische steen werd gelegd in aanwezigheid van Vlaams minister-president Jan Jambon en Vlaams minister van Economische Zaken Hilde Crevits.

Beyers Koffie bouwt nieuwe productiehal

Winigen weten dat de Beyers koffiebranderij de grootste van België is en dat niet minder dan 90% van die koffie naar het buitenland gaat. Jaarlijks wordt meer dan 22.000 ton koffiebonen gebrand, verpakt en verdeeld over de hele wereld. Dat zijn in totaal meer dan 3 miljard kopjes koffie. Beyers produceert koffie voor onder meer het Amerikaanse e-commercebedrijf Amazon en retailketens als Carrefour, Lidl, HEMA en Kruidvat.


Sneller inspelen op consumentenbehoeften

Marco Ciaramelli, CEO van Beyers Koffie: “Wereldwijd zien we een sterke groei van de koffieconsumptie, waarbij consumenten steeds vaker kiezen voor hoogwaardige koffieoplossingen en vragen naar nieuwe formaten zoals koffiecapsules. Met de uitbreiding van onze Belgische vestiging willen we aan deze behoeften tegemoetkomen en ons bedrijf sneller doen groeien.

Dankzij deze investering in de nu al hypermoderne branderij in Puurs-Sint-Amands kunnen we onze klanten meer koffie aanbieden om aan hun behoeften te voldoen, maar het is tevesn ook een manier om op een nog duurzamere manier te werken.”


Kwaliteit en duurzaamheid voorop

Beyers Koffie was eind jaren tachtig een van de eerste branders die zich aansloot bij Max Havelaar (nu bekend als Fairtrade België). Ondanks de sterke groei heeft Beyers Koffie zich altijd gefocust op kwaliteit en duurzaamheid. Vandaag draagt meer dan 60% van zijn koffie het label duurzame koffie.

Daarnaast blijft het bedrijf vooroplopen met de nieuwste technologieën, bijvoorbeeld met de lancering van traceerbare koffie door Farmer Connect in 2020, een technologische start-up die traceerbaarheidsoplossingen biedt van de boerderij of plantage tot de consument en het bedrijf.


Blijven werken aan energie-efficiëntie

Maatschappelijk verantwoord ondernemen betekent voor Beyers Koffie niet alleen koffieboeren steunen of op een milieuvriendelijke manier met koffieplantages werken. Daarom verduurzaamt het bedrijf ook zijn koffieproductie door maatregelen zoals efficiënte branders met warmterecuperatie, een eigen waterzuiveringsinstallatie, de productie van stikstof als bewaargas ter plaatse, volledig uit de lokale lucht, en het maximaal gebruik van duurzame verpakkingen. De branderij draait sinds 2009 op 100% groene stroom en compenseert sinds 2014 volledig de CO2-uitstoot die ontstaat bij het branden van koffie en de verwarming van gebouwen en sanitair water.

This post is also available in: Nederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*