Belgische brouwers positief voor 2021 en 2022

Hoewel het moeilijk is om de evolutie van de volumes te voorspellen, ambieert Belgian Brewers Federation betere cijfers in 2021 dan in 2020, en nog betere cijfers in 2022. Met een stijging van de verkoop met 2% laat de detailhandel (retail) een lichte evolutie in de consumptietrends zien. De zeer recente volledige heropening van de horecasector biedt ook hoop voor de brouwerijsector, aangezien deze zou moeten leiden tot een aanzienlijk herstel van de volumes.

Na vele maanden van verminderde activiteit geven de Belgische brouwers blijk van groot enthousiasme om hun activiteiten opnieuw op te starten. Krishan Maudgal, directeur van de vzw Belgische Brouwers VZW, voegt daaraan toe: “De crisis heeft aangetoond dat de horecasector veel meer is dan een plaats om iets te drinken. De heropening van de terrassen en vervolgens van de binnenruimtes gaven het mentale welzijn van de Belgen een boost. De crisis heeft aangetoond dat het belangrijk is om ontmoetingsplaatsen, zoals cafés, die integraal deel uitmaken van ons cultureel erfgoed, in stand te houden.

Belgisch bier

”De komende jaren wil Belgische Brouwers het merkimago van Belgisch bier verder versterken. De groei van de uitvoer binnen Europa, en in het bijzonder van de verkoop in de retail in die regio, toont aan dat Belgisch bier reeds een sterk internationaal imago heeft. Krishan Maudgal gaat verder: “Het merk ‘Belgisch bier’ heeft een reputatie, een zekere aanwezigheid op de exportmarkt. In verschillende landen, zoals Frankrijk, kan men zich geen supermarkt voorstellen zonder een vrij ruim aanbod van Belgische merken”.

http://www.belgianbrewers.be/IMG/pdf/jaarverslag_bb_2020.pdf

Auteur: Geert Van Lierde

Beeld: Wikimedia Commons

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*