Alpro zet de norm in duurzaamheid

De sterke duurzaamheidsdoelstellingen van Alpro, zoals nul koolstof, nul watervervuiling en nul afval, evenals de gezondheidsgerichte beloften om het eten op basis van planten te bevorderen, zullen waarschijnlijk een snaar raken bij bezorgde consumenten, zegt GlobalData, een toonaangevend gegevens- en analysebedrijf.

Ryan Whittaker, de Analist van de consument bij GlobalData, geeft commentaar: “Veel van de groei in veganistische, vegetarische, flexitaire en andere plantaardige diëten in de afgelopen jaren is gebonden aan zorgen over de gezondheid en het milieu. Dit is een tweesnijdend zwaard geweest, aangezien plantaardige producten en verpakkingen onvermijdelijk aan een groter milieutoezicht zijn onderworpen”.

Milieu steeds belangrijker

GlobalData’s onderzoek suggereert dat, voor veel consumenten, de COVID-19 pandemie prioriteit heeft gegeven aan het milieu. Volgens GlobalData’s COVID-19 recovery tracker onderzoek beweert *12% van de wereldwijde consumenten dat een verminderde milieuvoetafdruk nu hun hoogste prioriteit is, en nog eens 19% zegt dat het voor hen beduidend belangrijker is dan voor de pandemie.

Alpo’s duuurzaamheidsdoelstellingen

Alpro kondigde aan dat het 100% recycleerbare verpakkingen en papieren bekers voor zijn yoghurtproducten zou introduceren en een 60% reductie van zijn watervoetafdruk, per product. Het merk kondigde ook aan dat het meer diverse plantaardige ingrediënten in zijn producten zou brengen en het vezelgehalte tot 50% zou verhogen.

Whittaker: “Alpro zal een standaard worden voor alle andere op gezondheid en duurzaamheid gerichte merken”

Gezondheid blijft superbelangrijk

Whittaker voegt hieraan toe: “Gezondheid blijft ook zeer belangrijk voor de consument; GlobalData vond dat 26% van de wereldwijde consumenten zichzelf omschrijven als zeer bezorgd over hun gezondheid. Door het merk aan beide zorgen te verbinden, heeft Alpro zichzelf een moeilijke missie gegeven, maar het zal uiteindelijk zijn vruchten afwerpen. Het product zal in potentie een standaard worden voor alle andere op gezondheid en duurzaamheid gerichte merken om mee te vergelijken. Alle andere plantaardige producenten die in de categorieën van Alpro willen concurreren, zullen eveneens moeten investeren in duurzame verpakkingen en productiemethoden met een laag afvalgehalte, evenals in de biodiversiteit en de voedingswaarde”.

*COVID-19 recovery tracker consumentenonderzoek, week 8, 23 september 2020

This post is also available in: nlNederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*