AB Inbev lanceert Victoria in het segment van Duvel

AB InBev lanceert een special blond om te wedijveren met Moortgat’s Duvel. Zal dit nu wél succes opleveren? Of is het bij voorbaat een verloren strijd? Of is de markt nu zo groot geworden dat er ruimte is voor een tweede speler?

Ongeacht de coronacrisis doet de markt voor speciaalbieren het goed, vooral de markt licht bittere blonde bieren. Dit is de officiële reden waarom AB InBev een nieuw drankje lanceert met de naam Victoria. Dat ze in hetzelfde marktsegment zit als Duvel van de groep Duvel Moortgat is puur toeval. “AB INbev kijkt naar eigen relevanties en niet naar wat de concurrentie doet”, stellen ze in het hoofdkwartier in Brazilië!

Maar waarom associeerden ze dit nieuwe bier met het gevecht van een engel tegen de duivel (“duivel” of “duvel” in de Vondeltaal)? En waarom heb je het Victoria genoemd… toen de Duvel ooit Victory werd genoemd? Het is moeilijk om het toeval te zien. “Voor de experts bestaat er geen twijfel over dat AB InBev Duvel Moortgat aanvalt. “

Duvel of Victoria?

Deskundigen twijfelen er niet aan dat AB InBev Duvel Moortgat aanvalt. Een frontale aanval op zijn vlaggenschipproduct. Wij wensen hem veel succes en herinneren hem eraan dat anderen het al eerder hebben geprobeerd, bijvoorbeeld Alken Maes met de Hapkin, en dat Duvel-fans meer een trouwe aanhang hebben. Het is een van de belangrijkste pijlers van de strategie van Duvel Moortgat om langdurige relaties te onderhouden met consumenten die van haar producten houden. Het zal moeilijk zijn om hen te overtuigen om over te stappen op een andere brouwerij!

Groeiende markt

Of speelt er nog iets anders? Is dit bedrijfsrekenkunde? Dit marktsegment laat een sterke groei zien, die zou kunnen voortduren. Dus er zou ruimte zijn voor nog een concurrent op een groeiend speelveld…

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*