AB Inbev groeit sterk

De bierbrouwer heeft in het tweede kwartaal in hectoliters 2,1 procent meer verkocht. De winst neemt meer dan verwacht toe. Het is de eerste keer in vijf jaar dat AB InBev in één kwartaal zo groeit.

In enkele belangrijke streken zoals Mexico, Brazilië, Europa, Zuid-Afrika, Nigeria, Australië en Colombia deed AB InBev het erg goed in april, mei en juni. Met de volumegroei komt CEO Carlos Brito zijn belofte na. Na de stabilisatie in 2018 zei hij dat de volumes in 2019 wel zouden groeien.

Drie topmerken

AB InBev  zette in op drie merken: Budweiser, Corona en Stella Artois. Die verkoopt het aan relatief hoge prijzen, waardoor ze ook winstgevender zijn dan andere bieren. De drie topmerken zagen de omzet in het tweede kwartaal met 8 procent stijgen. De omzet van het hele bedrijf stijgt  6,2 procent naar 13,9 miljard dollar.

Lees verder

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*