Puratos en Bakeronline bieden samen gratis webwinkels aan voor bakkerijen in tijden van ‘social distancing’

Puratos en Bakeronline hebben hun krachten gebundeld om bakkers te helpen hun dienstverlening aan klanten uit te breiden nu ze geconfronteerd worden met de uitbraak van het coronavirus (COVID-19). Vanaf deze week bieden Puratos en Bakeronline aan bakkerijen de mogelijkheid om hun webwinkel gratis te lanceren.

Daardoor kunnen consumenten hun producten online bestellen, betalen en ter plaatse snel afhalen, wat bijdraagt aan ‘social distancing’. Dit initiatief ondersteunt de inspanningen van de overheid om de verspreiding van het virus tegen te gaan, terwijl het klanten ook helpt om toegang te blijven hebben tot voedzaam en gezond eten.

Een uitdagende situatie voor bakkers

Zoals voor veel beroepen vormt de COVID-19-crisis een enorme uitdaging voor bakkers. Door de aanbevelingen van de overheid om samenscholingen te verminderen en sociale afstand te bewaren, is de toegang tot de winkels sterk beperkt. Dit betekent dat bakkers met beperkte middelen werken, hun gebruikelijke processen aanpassen en hun hygiënecriteria aanscherpen.

Om de aanbevelingen van de overheid te respecteren en minder tijd in de winkel door te brengen, zoeken klanten naar nieuwe manieren om online te bestellen en te betalen. Om hierbij te helpen steunen Puratos en Bakeronline bakkerijen die geïnteresseerd zijn in het opstarten van een webshop, wat vaak een ingewikkeld en tijdrovend proces kan zijn.

Bakeronline, een online winkel, één klik verwijderd

Bakeronline is een tool die bakkers toelaat om gratis gepersonaliseerde webshops te creëren waar klanten gemakkelijk bestellingen kunnen plaatsen. Via Bakeronline krijgen klanten een overzicht van de beschikbare producten, duidelijke productbeschrijvingen en informatie over allergenen. Zodra ze hun keuze hebben gemaakt, kunnen klanten online betalen en kiezen wanneer ze hun bestelling willen afhalen.

Naast het feit dat klanten 24/7 kunnen bestellen, zal het online bestelsysteem het voor bakkerijen makkelijker maken om hun bestellingen te beheren en preciezer te reageren op de vraag. Bovendien hoeven klanten niet in de rij te staan: bij aankomst in de bakkerij tonen ze hun ordernummer en halen ze hun producten onmiddellijk af. Alle betalingen zijn digitaal – volledig in lijn met de maatregelen wat betreft hygiëne en sociale afstand.

We kunnen webshops bouwen. Gratis. Snel. Zonder verplichtingen.

Om bakkers zo snel mogelijk te ondersteunen, helpt de digitale expert van Puratos Bakeronline vanaf deze week bakkerijen gratis hun webwinkels op te zetten.[1]

Dit houdt in:

  • Een gepersonaliseerde webshop met een assortiment van 20 producten
  • Online betaalmethoden 
  • Een gepersonaliseerde instore communicatiekit voor een optimale klantbeleving[2]  

Online winkels, zoals deze, kunnen binnen 48 uur worden aangemaakt. Bakeronline is momenteel beschikbaar in België, Frankrijk, Spanje, Nederland en Duitsland. Puratos en Bakeronline staan echter ter beschikking van bakkerijen over de hele wereld en sporen bakkers in andere landen aan om contact met hen op te nemen om een oplossing te vinden.

Volgende stappen

Bakkerijen die een webshop willen lanceren, kunnen Puratos en Bakeronline contacteren door te mailen naar info@Bakeronline.com.

Puratos en Bakeronline staan meer dan ooit achter hun gebruikers en klanten tijdens deze moeilijke periode: ze blijven hun infrastructuur uitbreiden om de toenemende vraag naar het platform Bakeronline te ondersteunen, om zo een eenvoudige en betrouwbare dienst te garanderen.

[1] Ten minste tot 31 mei. Deze datum zal worden geëvalueerd op basis van de evolutie van de situatie van het coronavirus.  Gratis en zonder aankoopverplichting. Ons doel is om te helpen en om samen de situatie aan te pakken.

[2] Dit zal moeten worden geprint (A4) bij de bakkerij.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*