20 miljoen euro geïnvesteerd in de bottelarij van Chaudfontaine

Minder gezoete producten, gerecycleerde flessen, Chaudfontaine kondigt een investering van 20 miljoen euro aan, met vooral een nieuwe productielijn in zicht.

“Innovatie staat centraal in de strategie van Chaudfontaine om beter tegemoet te komen aan de verwachtingen van consumenten die op zoek zijn naar natuurlijke dranken in verschillende verpakkingen en met minder suiker. Chaudfontaine zal daarom haar aanbod versterken met twee nieuwe dranken:

  • Chaudfontaine Fusion niet-mousserend, een drank op basis van natuurlijke smaken (citroen & limoen, watermeloen & meloen, komkommer en munt);
  • Chaudfontaine Sensation, een licht sprankelende drank in combinatie met vruchtensappen (citroen & citroengras, limoen & bramen, abrikoos & vlierbloesem).

100% gerecycled plastic

Nog een nieuwigheid: eind 2019 zullen alle Chaudfontaine flessen gemaakt zijn van 100% gerecycled plastic (met uitzondering van de dop en de etiketten). Hetzelfde geldt voor verpakkingsfolie. Op dit moment bevatten Chaudfontaine flessen 50% gerecycled plastic en 15% plantaardig plastic. Chaudfontaine voegt eraan toe dat zijn glazen flessen gemiddeld vijftig keer hergebruikt worden.

Reeds meer dan 147 miljoen euro geïnvesteerd


Het management gaat er ook prat op dat het sinds 2003 al meer dan 147 miljoen euro in de bottelarij heeft geïnvesteerd. “Dit is weer een voorbeeld van hoe Chaudfontaine blijft investeren in haar lokale wortels op lange termijn.”

Vertaald met www.DeepL.com/Translator

This post is also available in: Nederlands

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*