Twee miljoen voor Brouwerij De Halve Maan zijn binnen

Op woensdag 1 juni kondigde Brouwerij De Halve Maan zijn nieuwste project aan. Samen met het FSMA-erkend platform Win Winner lanceerden ze een crowdlending campagne, waarmee ze in totaal 2 miljoen euro wensen op te halen om extra te investeren in duurzaamheid. Concreet wenst de brouwerij te investeren in zonnepanelen en een waterzuiveringsinstallatie, om zo de impact op het milieu nog verder terug te schroeven.

Na slechts één dag kon de brouwerij het volledige financieringsbedrag ophalen! Een ongezien resultaat, die ver boven de verwachtingen lag. Managing Director van De Halve Maan, Xavier Vanneste, reageert dan ook heugelijk op deze succesvolle campagne: “In 2016 lanceerde we al een crowdfunding campagne voor de aanleg van onze ondergrondse bierpijpleiding, toen zagen we hoe belangrijk het is om onze community te betrekken in een innovatief en duurzaam verhaal. Ook nu, bij onze verdere verduurzaming, wilden we het publiek betrekken, en met succes!”.

“Telefoon stond roodgloeiend”

Jan Pieter Taillaert werkt al 17 jaar voor de brouwerij en is bijzonder fier dat hij er gisteren in slaagde om als aller eerste inschrijver in te schrijven op de crowdlending: “Op klokslag 18u heb ik mij gisteren aan de computer gezet om direct in te schrijven, ik wou er absoluut bij zijn, en ben ook van plan om nog een ticket te nemen op de naam van mijn zoon… want we zijn fan met de hele familie!” De teller is sindsdien blijven lopen, waardoor zonet de totale investering werd gefinancierd. De telefoon stond de hele dag roodgloeiend met mensen die belden met vragen tot intekenen.

Lokaal, familiaal en sterk

Hiermee toont Brouwerij De Halve Maan de kracht aan van een lokaal verankerd familiaal bedrijf met sterke biermerken, die streeft naar een hoogwaardig product, geproduceerd op een verantwoorde manier. Dat de crowdlending campagne zo vlot gelopen heeft is ongetwijfeld te danken aan de aantrekkelijkheid van de biermerken Brugse Zot en Straffe Hendrik. Mensen zijn graag verbonden met het authentieke verhaal, en zijn echte ambassadeurs voor de brouwerij. De brouwerij is trots dat er zo een immense interesse was in het project en wil alle investeerders bedanken voor hun vertrouwen.

Win Winner

Ook de Investor Relation Manager van het crowdlending platform WinWinner, Sam Vincke, reageert: “Voor de aftrap van de campagne legden we de lat bewust heel hoog voor De Halve Maan. Dat de crowdinvesteerders zó enthousiast gingen reageren? Neen, dat hadden we niet voorzien. We verbroken ons vorige dagrecord van €110.500 met glans.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*