Easyfairs_Empack2017-nl

Kraft Heinz hoopt op groei met Oprah Winfrey als marketinggezicht

 De Amerikaanse mediafiguur Oprah Winfrey is het gezicht van een nieuwe reeks soepen en bijgerechten van de voedingsfabrikant Kraft Heinz. Met de producten hoopt Kraft Heinz een stap naar omzetgroei te zetten.

 

 

 

Al sinds de fusie van Kraft en Heinz in 2015, getriggerd door de investeringsmaatschappij 3G en superbelegger Warren Buffett, kan het bedrijf geen omzetgroei meer voorleggen. Kraft Heinz hoopt nu de naamsbekendheid van Winfrey, die roem verwierf via de ‘Oprah Winfrey Show’ op televisie, te verzilveren om de verkoop op te krikken.

Het bedrijf zet de producten, 'O, That's Good' gedoopt, in de markt als ‘voedzaam’, zonder kunstmatige smaak- of kleurstoffen. ‘Ik hou van gezond eten uit de tuin. Toen Kraft Heinz me benaderde, trok het mijn aandacht om voedzame tussendoortjes meer toegankelijk te maken voor iedereen’, aldus Winfrey.

De ‘voedzame’ soep en andere bijgerechten liggen in lijn van eerdere activiteiten van Oprah voor een ander merk: Weight Watchers. Winfrey nam in 2015 een belang van ongeveer 10 procent in de Amerikaanse dieetclub en ging ook figureren als gezicht van het merk. Die aanpak legde Weight Watchers geen windeieren. In het tweede kwartaal van dit jaar klom het aantal leden van de dieetclub met 20 procent. Dat resulteerde in een omzetgroei van 12 procent. De aandelen van de dieetclub noteren dit jaar al 300 procent hoger.

Kraft Heinz hoopt dat Oprah haar trucje zal herhalen. Met de voedzame soepen en bijgerechten geeft de voedingsreus andermaal aan dat hij meer gezonde voeding in zijn portfolio wil. Eerder dit jaar lanceerde de voedingsproducent een meer ‘biologische’ lijn van zijn Capri-Sun-fruitsappen en verwijderde hij een aantal controversiële smaakstoffen uit het hotdogmerk Oscar Mayer.

Bron: De Tijd 






Contacteer ons

Food Industry
een uitgave van evolution media group
Vlassstraat 17 - 8710 Wielsbeke

tel +32(56) 60 73 33
fax +32(56) 61 05 83
email info@foodindustry.be


Site in beweging