Jupiler 0,0% valt in de smaak

“De eind vorig jaar gelanceerde Jupiler 0,0% evenaarde eind mei al het volledige jaarvolume van voorganger Jupiler NA (0,5%)”, meldt AB InBev. De brouwer stippelde eerder de doelstelling uit dat tegen 2025 minstens 20 procent van de biervolumes uit alcoholarme of alcoholvrije dranken moet bestaan.

 

 

 

 

 

De alcoholloze variant van Jupiler moet daartoe bijdragen. 'Van begin dit jaar tot eind april werd al 2,5 keer meer Jupiler 0,0% verkocht dan Jupiler NA in diezelde periode een jaar eerder', zegt woordvoerder Korneel Warlop. Volumecijfers geeft AB InBev niet, maar volgens Het Laatste Nieuws werd er van Jupiler N.A. jaarlijks 27.000 hectoliter verkocht.
De brouwer zag het Belgisch marktaandeel van zijn alcoholvrije bieren Jupiler en Hoegaarden (tot 0,5%) afgelopen jaar met 10 procentpunt stijgen tot 83,5 procent. Het voerde in de afgelopen maanden een grote marketingcampagne voor Jupiler 0,0. 'Maar ook na die campagne bleef de verkoop stijgen.' Alcoholvrije bieren zijn op dit moment een erg klein fenomeen. De Belgische bierfederatie begint pas dit jaar op te volgen hoeveel marktaandeel de bieren hebben, maar schat dat het om ongeveer 1 procent gaat.
'Er is inderdaad nog veel werk', geeft Warlop toe. 'Maar we merken dat de perceptie verandert. Er is steeds meer vraag naar alcoholvrij bier. Niet omdat mensen nog met de auto moeten rijden, maar ook omdat ze het graag drinken.' Bron: Belga






Contacteer ons

Food Industry
een uitgave van evolution media group
Vlassstraat 17 - 8710 Wielsbeke

tel +32(56) 60 73 33
fax +32(56) 61 05 83
email info@foodindustry.be


Site in beweging