Koekjes van Generous zijn Belgiƫs beste nieuwe merk

Brusselse koekjesbakker Generous kaapt dit jaar de titel weg van ‘Belgium’s New Brand of the Year’, zeg maar het beste nieuwe merk van 2016. Het bedrijfje van het echtpaar Christophe & Theodora Harou biedt een inspirerende mix van sociaal ondernemerschap, kwaliteit en een beetje Belgitude.

 

 

 

 

 

 

 

Door de gluten-intolerantie van Christophe begon het echtpaar in een oude wasserij in Anderlecht met een bakkerij, waar begin 2013 de eerste koekjes van de band rolden.
Niet alleen bevatten ze geen gluten, ze zijn ook gemaakt van biologisch geteelde granen.

‘Van in het begin wilden we een aantal menselijke waarden in het merk brengen’, zegt Harou. De naam ‘Generous’ (vrijgevig) verwijst daar al naar. Het bedrijfje geeft werk aan 13 mensen uit een beschutte werkplaats en draagt er zorg voor om geen grondstoffen verloren te laten gaan. ‘
Humor, gekoppeld aan een vleugje Belgitude, is een ander handelsmerk van Generous. Theodora Harou is grafisch vormgeefster, wat te merken is aan de verpakkingen. Elk type koekje werd bedacht met een personage dat op de verpakking wordt afgebeeld, van ‘Sylvain Speculoos’ tot ‘Charlotte Chocolat’. De Belgische driekleur wordt heel discreet getoond, tussen de bio- en glutenvrije logo’s in.

De koekjesbakker zag zijn omzet de afgelopen jaren gestaag groeien, van enkele tienduizenden euro in 2013 tot meerdere honderdduizenden dit jaar. Normaal gezien zal het merk in 2017 de kaap van een miljoen ronden.
[Bron: De Tijd]






Contacteer ons

Food Industry
een uitgave van evolution media group
Vlassstraat 17 - 8710 Wielsbeke

tel +32(56) 60 73 33
fax +32(56) 61 05 83
email info@foodindustry.be


Site in beweging